KrajWłoska firma nie zbuduje nam tych dróg. Właśnie wyrzucono ją z Polski

Włoska firma nie zbuduje nam tych dróg. Właśnie wyrzucono ją z Polski

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Źródło: PAP / Lech Muszyński
Dodano 102
Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowę z włoską spółką Salini, która miała zbudować odcinki dróg S3 pod Polkowicami i A1 obok Częstochowy.

Jak informuje RMF FM, GDDKiA nie zgodziła się na milionowe dopłaty, jakich zażądali Włosi i wrzuciła firmę z placów budowy, jednocześnie nakładając na nią bardzo wysokie kary. Według nieoficjalnych ustaleń radia mowa o 80 mln zł.

Kilka tygodni temu spółka Salini – po kilku miesiącach przerwy – wróciła do prac na S3 i A1, ale nie nadrobiła wymaganych zaległości, dlatego Główna Dyrekcja Dróg straciła cierpliwość i odstąpiła od umowy.

Rozgłośnia podkreśla, że GDDKiA będzie teraz szukać nowego wykonawcy, co na jakiś czas znów wstrzyma prace.

Niewykluczone też, że podobny scenariusz czeka inny włoski koncern, Pizzarotti, który buduje m.in. S5 w Kujawsko-Pomorskiem, bo i z tą spółką Główna Dyrekcja Dróg może niedługo zerwać kontrakt.

GDDKiA przekonuje, że podwykonawcy inwestycji mogą spać spokojnie. Ci z kolei nie wierzą w te zapewnienia i obawiają się ogromnych strat finansowych.

/ Źródło: RMF FM
/ dcy
Gramy Razem. Dołącz do klientów PKO Banku Polskiego i kibicuj swojemu klubowi

Czytaj także

 102
  • Polak IP
    Jeśli już Budują To Podwykonawcy To Czemu nie dać im dokończyć tej roboty i Będzie po Kłopocie TRZEBA Tylko wziąć kilku kierowników zatrudnić a NADZÓR Nad Budową G.D.D.I.A
    Dodaj odpowiedź 15 0
      Odpowiedzi: 0
    • Wołodyjowski IP
      PIS nawet budowy krótkiego kawałka drogi nie potrafi ogarnąć i dopilnować. A za naprawę Polski się bierze. Kpina.
      Dodaj odpowiedź 2 36
        Odpowiedzi: 0
      • sdffds IP
        Podwykonawcy nie mogą spać spokojnie, ponieważ widzieliśmy chyba u P. Elżbiety Jaworowicz ten mechanizm. Przepisy zmieniły się tylko połowicznie i nadal do przetargów mogą startować wielkie koncerny, które zatrudnią firmy-słupy, z którymi to polscy podwykonawcy będą się boksować o kasę. A konsekwencje wszelkich opóźnień będą zrzucane na te bezimienne, nikomu nie znane "słupy", a światowej marki koncern, który daje swój wizerunek całemu przedsięwzięciu - winny opóźnieniom - pozostanie poza wszelkimi podejrzeniami. Czysty, jak lelija.
        Dodaj odpowiedź 15 0
          Odpowiedzi: 0
        • Resztki Rozsądku IP
          Taki jest układ w UE: dofinansujemy was, ale musicie zatrudnić naszych.
          Dodaj odpowiedź 22 3
            Odpowiedzi: 0
          • Smierdzący Jeff IP
            Europejska piąta kolumna zaczyna nam podcinać skrzydła przed wyborami
            Dodaj odpowiedź 27 2
              Odpowiedzi: 0

            Czytaj także