Czy firmy powinny angażować się w promocję środowisk LGBT?

Czy firmy powinny angażować się w promocję środowisk LGBT?

Dodano: 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Źródło: Flickr / Global Panorama / CC BY-SA 2.0
Na to pytanie odpowiadali respondenci w nowym sondażu Social Changes dla portalu wpolityce.pl.

Pytanie sondażowe brzmiało: Czy w Pani/Pana ocenie firmy powinny angażować się w promocję środowisk LGBT (lesbijki, homoseksualiści, biseksualiści, transseksualiści)?

35 proc. ankietowanych uznało, że firmy zdecydowanie nie powinny prowadzić takiej aktywności. Odpowiedzi "raczej nie" udzieliło natomiast 25 proc. badanych (razem 60 punktów proc.).

29 proc. respondentów z kolei nie udzieliła jednoznacznej odpowiedzi, zaznaczając odpowiedź "nie mam zdania".

Zdecydowaną aprobatę dla takiej działalności firm wyraziło natomiast 2 proc. badanych. 9 proc. odpowiedziało "raczej tak" (po zsumowaniu 11 pkt proc.).

Sondaż zawiera też symulację wyników po odrzuceniu niezdecydowanych. Przy uwzględnieniu tylko odpowiedzi jednoznacznych 84 proc. badanych sprzeciwia się promowaniu LGBT przez firmy. 16 proc. ankietowanych mówi "tak".

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków. W badaniu - zrealizowanym w dniach 28 czerwca – 3 lipca 2019 roku - wzięło udział N=1040.

Czytaj też:
Jest oświadczenie zwolnionego z IKEA pracownika. "Zostałem poddany niedopuszczalnej presji"

Źródło: wpolityce.pl
Czytaj także