KrajRewolucja hulajnogowa

Rewolucja hulajnogowa

Miejskie wojny o przepisy
Miejskie wojny o przepisy / Źródło: fot. Arkadiusz Ziółek/East News
Dodano 48
Gdy byłem w te wakacje przez kilka dni w Szczecinie, czułem, że czegoś mi brakuje. Nie od razu wiedziałem czego. Zorientowałem się dopiero po jakimś czasie: obok mnie nie mknęli co chwila ludzie na elektrycznych hulajnogach.

To udogodnienie – powiedzą jedni – lub plaga – powiedzą inni – do miasta nad Odrą jeszcze nie dotarło. Tam, gdzie się pojawiło, stało się już elementem krajobrazu, którego brak od razu się wyczuwa.

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 36/2019
Całość dostępna jest w 36/2019 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
/ api

Czytaj także

 48
  • Ministerstwo transportu IP
    Miała być elektryfikacja polskich dróg, no i jest . Więc w czym problem.
    Dodaj odpowiedź 5 0
      Odpowiedzi: 0
    • Mokotów IP
      Rower jest okej hulajnoga raczej nie Hulajnoga ma bardzo małe koła w związku z tym małą siłę Żyroskop ową i słabo trzyma się w pionie to widać jak te hulajnogi jeżdżą. Niepewnie, niestabilnie, źle skręcają i dlatego powodowane są wypadki Na rowerze jest łatwiej kierować i hamować. Podsumowując Hulajnoga jest słabo sterowalna w przeciwieństwie do roweru
      Dodaj odpowiedź 8 1
        Odpowiedzi: 0
      • Tomek IP
        W UK z powodu zagrozenia dla pieszych i dotkliwych obrazen, ktore sie zdazaly jest kategoryczny zakaz używania elektrycznych hulajnog. Osoby, ktore go lamia sa karane wysokimi mandatami.
        Bezpieczenstwo ludzi w tym wypadku pieszych a nie biznes to powinno byc glowne kryterium, dlatego urzadzenie to nie powinno byc uzywane rowniez w ruchu ulicznym a tylko w specjalnie wydzielonych dla tego miejscach jak np. deskorolki.
        Dodaj odpowiedź 12 3
          Odpowiedzi: 0
        • Szkoda czasu IP
          Dla przypomnienia.

          Art. 33.
          5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jest dozwolone wyjątkowo, gdy:
          1) opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem;

          2) szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów;

          3) warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), z zastrzeżeniem ust. 6.

          6. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

          Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Infrastruktury, projekt przewiduje, że urządzenia transportu osobistego, a więc hulajnogi elektryczne, będą traktowane jak rowery.
          Dodaj odpowiedź 16 1
            Odpowiedzi: 0
          • wielka przyszłość dla hulajnogi IP
            Zagrozeniem na chodniku jest pies, ktory roznosi zarazę, lub może zaatakować ( wiele chorob przenoszonych przez psy, może ujawnić sie po kilkunastu latach np. paralizem ukl. nerwowego), a hulajnoga rozwiazuje problem z przemieszczaniem. Atak wynika z zagrożenia dla przemyslu samochodowego.
            Dodaj odpowiedź 5 22
              Odpowiedzi: 3

            Czytaj także