KrajZłe wieści dla polskich firm transportowych. Niekorzystne przepisy unijne nie zostały zablokowane

Złe wieści dla polskich firm transportowych. Niekorzystne przepisy unijne nie zostały zablokowane

fot. zdjęcie ilustracyjne
fot. zdjęcie ilustracyjne / Źródło: PAP / Marcin Bielecki
Dodano 33
Nie udało się zablokować niekorzystnych dla polskich firm transportowych nowych unijnych regulacji - Parlament Europejski nie wycofał się z tzw. pakietu mobilności, który zawiera absurdalne i złe dla naszych przewoźników rozwiązania. Próbę blokady przepisów podjęła frakcja EKR, do której należy Prawo i Sprawiedliwość.

Kolejna próba zablokowania w PE tzw. pakietu mobilności, zawierającego niekorzystne dla polskich przewoźników zasady, zakończyła się niepowodzeniem. Wycofanie regulacji próbowali zainicjować europosłowie frakcji Europejskich Konserwatystów i Reformatorów, do której należy Prawo i Sprawiedliwość.

– EKR podważyła decyzję koordynatorów, dlatego musimy podjąć dzisiaj decyzję poprzez głosowanie – wyjaśniała w rozmowie z RMF FM szefowa komisji ds. transportu Karmina Delli. Chodzi o to, że wyłącznie EKR sprzeciwiła się decyzji przedstawicieli grup politycznych (tzw. koordynatorów), by kontynuować procedowanie pakietu mobilności.

Polscy eurodeputowani PiS, PO, PSL i SLD chcieli skorzystać z przepisu, który mówi, że jeśli procedowanie regulacji nie zostało zakończone przed końcem kadencji, to europosłowie powinni zdecydować, czy kontynuować je w kolejnej, czy też odesłać do Komisji Europejskiej. Jak donosi RMF FM, problem polega na tym, że członkowie Europejskiej Partii Ludowej (do której należą PO i ludowcy) są w kwestii pakietu mobilności podzieleni. Europosłowie Platformy i PSL ponoć nie byli w stanie przekonać innych członków swojej frakcji (szczególnie Niemców) do bojkotu niekorzystnych dla Polski regulacji.

W głosowaniu wzięło udział 49 europosłów, z których 30 było przeciw odesłaniu projektu do KE, a 19 za. Polscy eurodeputowani zapowiadają jednak dalsze starania o wycofanie godzących w polskie firmy przepisów. We wtorek spróbują bowiem zablokować mandat na negocjacje z Radą UE i Komisją Europejską. Liczą także na to, że negocjacje te przedłużą się i Komisję zacznie już reprezentować nowa, rumuńska komisarz, która rozumie stanowisko krajów Europy Środkowo-Wschodniej – informuje rozgłośnia.

Nieoficjalnie mówi się, iż istnieje szansa na odrzucenie absurdalnego przepisu mówiącego o tym, że ciężarówki muszą w określonym terminie wracać do kraju rejestracji i przymusowo "odpoczywać" przez tydzień.

Czytaj także:
Współpraca PiS i PO w PE przyniosła efekty. Ważna rezolucja europarlamentu

/ Źródło: RMF 24
/ bal

Czytaj także

 33
  • White Marley IP
    rozmawiałem z właścicielem polskiej firmy transportowej i on jest spokojny, ani niemcy ani francuzi swoimi firmami nie są w stanie obsłużyć ich spedycji. co robią polskie firmy? otwierają swoje przedstawicielstwa w niemczech i francji, gdzie zatrudniają polskich kierowców, którzy obsługiwali te trasy. w niemczech mają nawet unijne dopłaty do tego. polskie państwo straci na podatkach, ale firmy nie stracą, pracownicy nie stracą.
    Dodaj odpowiedź 1 0
      Odpowiedzi: 0
    • kierowcy, a nie ciezarowki IP
      "Nieoficjalnie mówi się, iż istnieje szansa na odrzucenie absurdalnego przepisu mówiącego o tym, że ciężarówki muszą w określonym terminie wracać do kraju rejestracji i przymusowo "odpoczywać" przez tydzień. "
      Dodaj odpowiedź 3 0
        Odpowiedzi: 0
      • pelikan IP
        Brawo Pis!

        Sukces goni sukces. Tak trzymać!
        Dodaj odpowiedź 6 11
          Odpowiedzi: 1
        • WARIOGRAF IP
          FRASYNIUK SIĘ DOIGRAŁ!
          DONOSZĄC NA POLSKĘ DO BRUKSELI ...
          CO NA TO JEGO KIEROWCY?
          Dodaj odpowiedź 18 4
            Odpowiedzi: 0
          • mtm12 IP
            Teraz czas na ujednolicenie zarobków pracowników niemieckich i francuskich sklepów w Polsce i w krajach macierzystych
            Dodaj odpowiedź 19 1
              Odpowiedzi: 1

            Czytaj także