KrajSzokujące dane NFZ. Będą kary dla niezdyscyplinowanych pacjentów?

Szokujące dane NFZ. Będą kary dla niezdyscyplinowanych pacjentów?

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Fernando zhiminaicela z Pixabay
Dodano 199
Niestawianie się u lekarza specjalisty to poważny problem - pisze dzisiejszy "Fakt". Według ustaleń tabloidu, rząd szuka sposobu na zdyscyplinowanie pacjentów, którzy nie stawiają się umówione wcześniej wizyty.

Dane Narodowego Funduszu Zdrowia, które przywołuje "Fakt" są zatrważające. Wynika z nich bowiem, że tylko w ubiegłym roku z powodu niestawiania się u specjalisty lekarze nie udzielili 17 mln porad. Oznacza to - pisze dziennik - że "pół Polski niepotrzebnie czekało w kolejce do lekarza".

Jak podkreśla w rozmowie z gazetą Renata Jażdż-Zaleska, prezes Specjalistycznego Centrum Medycznego im. św. Jana Pawła II w Polanicy-Zdroju, problem w największym stopniu dotyczy ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, a więc świadczeń realizowanych przez lekarzy specjalistów. To właśnie do nich najdłużej trzeba czekać na wizytę. – Ale zdarza się także, że pacjenci nie stawiają się na umówioną operację – dodaje Jażdż-Zaleska. Jej zdaniem, Polska powinna - tak jak inne kraje, wprowadzić przepisy dyscyplinujące pacjentów. Jako przykład takiego rozwiązania podaje kary finansowe.

Problem z niestawianiem się pacjentów potwierdza wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński, który przyznaje, że placówki medyczne zgłaszają go resortowi. – Jednym z rozwiązań, jakie postulują, jest wprowadzenie pewnej formy odpłatności za niestawienie się u specjalisty. Rozważamy różne możliwości rozwiązania tego problemu, tak by na tym rozwiązaniu skorzystało jak najwięcej pacjentów – mówi.

Czytaj także:
Nowe ustalenia ws. Iwony Wieczorek. Matka dziewczyny: To potwierdza moją wersję
Czytaj także:
Najpierw zapowiedziała apostazję z powodu masturbacji, teraz wzięła... szamański ślub

/ Źródło: Fakt

Czytaj także

 199
  • Plumm IP
    Jak wpłaca kaucję za wizytę to przyjdą i będą pamiętać Zwrot kaucji po wizycie Od razu odświeży pamięć
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • Xxxxxxxz IP
      Jestem za. U nas do kardiologa czeka się 2 mce to nie jest odległy termin. Dostają kartki z datą i godzina stawienia się do specjalisty. Nie przychodzą. My mamy dzwonić do pacjentów przypominać im o wizycie???? Ludzie błagam.
      Dodaj odpowiedź 4 1
        Odpowiedzi: 1
      • Hubbson IP
        A u nas w przychodni wizytę można odwołać tylko osobiście, bo telefonów panie nie mają czasu odbierać. To jest dopiero głupota! Bo skoro nie mogę przyjść na wizytę, to jak mam ją iść odwołać?! Może zatrudnić kogoś do wysyłania wiadomości i odbierania tefonow, byłoby taniej....
        Dodaj odpowiedź 5 0
          Odpowiedzi: 0
        • do gość 1 IP
          Nikt nie jest na niczyich USŁUGACH i więcej szacunku babo durna!!!
          Dodaj odpowiedź 3 1
            Odpowiedzi: 1
          • gość1 IP
            A może by tak najpierw zdyscyplinować lekarzy?
            Co ma zrobić pacjent, który ma 38, 5- 39 st C gorączki, objawy stanu zapalnego górnych dróg oddechowych z silnym bólem i...dowiaduje się, że "lekarze mają już komplet proszę przyjść w przyszłym tygodniu" - leków stosowanych w takim przypadku bez recepty nie kupi, zwolnienia od pracy nie otrzyma, wiec...idzie do roboty, męczy się i zaraża wszystkich dookoła.
            Rzecz druga:
            Lekarze specjaliści. pacjentów, którzy mają umówione wizyty i na które czeka się w długiej kolejce, mają to tam gdzie plecy kończą swa szlachetną nazwę, a cześć tych lekarzy czeka na ulubiony artykuł biurowy Grodzkiego - kopertę z zawartością i ci się burza chcą karać pacjenta, za to że nie przyszedł, bo w końcu przecież koperta im umyka....
            Zatem należy zacząć od lekarzy i pielęgniarek, doprowadzić do likwidacji kolejek i wykonywania przez personel medyczny należycie swojej pracy, a dopiero potem czepiać się pacjentów, którzy nierzadko przez lekarzy specjalistów z umówionymi wizytami w długie kolejki właśnie stawiani są w sytuacji jak z dowcipu o jąkale z biegunką pytającym o  toalety - i pozostaje im tylko powiedzieć "dziękuję, już nie trzeba"
            Dodaj odpowiedź 6 6
              Odpowiedzi: 0

            Czytaj także