Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju roku zajęła TVP1, która awansowała z trzeciej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem maja 2019 roku zwiększył się o 7,08 proc. i wyniósł 9,38 proc. – wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,87 proc. do 8,08 proc. Trzecie miejsce zajął Polsat, którego spadek względem maja ub.r. wyniósł 22,48 proc. Był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.
Wysokie wyniki oglądalności w maju roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVP Info (5,28 proc.; wzrost o 40,43 proc. – największy wzrost w top 10), TVN24 (5,18 proc.; wzrost o 19,35 proc.) i Polsat News (1,81 proc., wzrost o 70,75 proc).
Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 10,26 proc., po spadku o 9,52 proc.