Dzięki nowym przepisom, dostawcy usług płatniczych, tj. przede wszystkim banki, będą mieć skuteczne narzędzia prawne, umożliwiające udzielenie klientom pomocy w odzyskaniu od odbiorcy przelewu błędnie przelanych środków finansowych. – Zmiana z pozoru drobna i regulacja może nie jest wielka, ale doniosła w swoich skutkach – mówił prezydent po podpisaniu ustawy.
Niezwykle istotnym rozwiązaniem wprowadzanym w ustawie jest konstrukcja, zgodnie z którą, w przypadku odmowy dobrowolnego zwrotu błędnie przelanych środków, w określonym w ustawie terminie, dostawca usług płatniczych będzie mógł udostępnić klientowi dane osobowe odbiorcy przelewu umożliwiające skierowanie sprawy na drogę sądową.
W Sejmie za przyjęciem ustawy głosowało 436 posłów, żaden z posłów nie był przeciw i żaden nie wstrzymał się od głosu. W Senacie za przyjęciem ustawy głosowało 79 senatorów, tj. wszyscy obecni na głosowaniu, żaden z senatorów nie był przeciw oraz żaden nie wstrzymał się od głosu.