"Uwaga na wzmożoną aktywność oszustów, którzy chcą uzyskać dostęp do danych zgromadzonych na komputerach klientów ZUS. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nie wysyła maili do swoich klientów" – czytamy w komunikacie.
W temacie nieprawdziwej wiadomości wpisana jest fraza "zaległe składki", zaś w samym mailu – prośba o potwierdzenie odbioru. ZUS informuje, że to klienci zwrócili uwagę na problem. Wyłapali nieprawidłowy adres mailowy Zakładu, który znalazł się w stopce maila.
"Stopka, poza prawidłowym adresem centrali ZUS, zawierała bowiem adres skrzynki mailowej oparty o domenę rządową tj. 'gov.pl', tymczasem zarówno strona www.zus.pl, jak i adresy mailowe pracowników ZUS, nie funkcjonują w oparciu o domenę rządową" – napisano w komunikacie.
Co więcej, instytucja podkreśla, że nie wysyła do swoich klientów korespondencji mailowej. Kontakt elektroniczny ze strony ZUS możliwy jest jedynie w sytuacji, gdy klient posiada profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i wyraził zgodę na taką formę kontaktu.
ZUS ostrzega, by nie odpowiadać na maile, które teoretycznie pochodzą z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, ani nie otwierać zawartych w tej korespondencji załączników, bo taki ruch może skutkować zainfekowaniem komputera lub uzyskaniem dostępu do zapisanych na nim danych.
W razie wątpliwości ZUS zachęca do kontaktu z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00.